1. W grze mogą brać udział uczestnicy Obozu Magicznego, którzy przynajmniej
3 razy uczestniczyli w kursach magicznych.
2.
Awantura o Punkty jest grą drużynową, przy czym każda drużyna składa się z trzech zawodników. W przypadku nieobecności jakiegoś gracza lub trudności w uzbieraniu pełnego składu, drużyna na własne życzenie może wystartować w składzie dwuosobowym.
3. W każdej drużynie znajduje się jeden kapitan, którego mianuje opiekun drużyny.
4. Zgłoszenia do gry uczestnicy obozu powinni wysyłać na maila do opiekunów, którzy decydują o ostatecznym składzie drużyny.
5. W przypadku nieobecności któregoś z zawodników, inna osoba z danej drużyny może za zgodą kapitana zająć jego miejsce.
6. Gra składa się z dwóch rund, przy czym w każdej rundzie licytowanych jest
pięć pytań z różnych kategorii (do pytań nie wliczają się takie kategorie jak: podpowiedź oraz czarna skrzynka; dostępne
KATEGORIE).
7. W
pierwszej rundzie rywalizują ze sobą dwie drużyny (trzecia zasiada w Loży Mistrzów): srebrnych, fioletowych i granatowych, będących odpowiednikami poszczególnych grup (kolejno:
JEDNOROŻCE, SMOKI, NAUCZYCIELE).
8. Każda drużyna otrzymuje na start
50 punktów, za pomocą których licytuje możliwość udzielania odpowiedzi na kolejne pytania.
9. Prowadzący losuje jedną z kategorii, po czym pobiera z konta każdej drużyny po
3 punkty i rozpoczyna licytację.
10. Drużynę w licytacji reprezentują kapitanowie, do których należy także podejmowanie ostatecznych decyzji.
11. Kapitan w celu podbicia aktualnej stawki musi napisać na czacie głównym nazwę swojej drużyny oraz oferowaną ilość punktów** (np.
Srebrni 5 co oznacza, że drużyna Srebrnych wkłada do puli pytania 5 punktów)
12. Drużyna, która nie posiada wystarczającej liczby punktów pozwalającej na wejście do licytacji (3 punkty), odpada z gry.
13. Wszystkie punkty z licytacji trafiają do puli danego pytania.
14. Na pytanie odpowiada drużyna, która wygrała licytację (włożyła najwięcej punktów do puli danego pytania).
15. W trakcie licytacji kapitan drużyny może krzyknąć "
VA BANQUE! (przed tą komendą musi pojawić się nazwa drużyny np.
Fioletowi VA BANQUE!**). Wówczas kończy się licytacja i dana drużyna otrzymuje możliwość udzielenia odpowiedzi na licytowane pytanie, ryzykując tym samym wszystkie punkty (i w przypadku ich utraty odejście z gry).
16. Za niepodjęcie licytacji drużyna otrzymuje od prowadzącego upomnienie, a w przypadku kolejnej takiej sytuacji, zostaje ukarana utratą
5 punktów.
17. Czas na naradę wynosi
25 sekund. Po upływie tego czasu kapitan drużyny (bądź też wyznaczona przez niego osoba) musi natychmiast udzielić odpowiedzi na pytanie.
18. W przypadku prawidłowej odpowiedzi na konto drużyny trafiają wszystkie punkty z puli danego pytania. W przypadku odpowiedzi błędnej punkty przechodzą do puli następnego pytania (jeśli jest to ostatnie pytanie w rundzie, punkty te zostają dopisane do konta drużyny, która wygrywa rundę - czyli po ostatniej licytacji posiada najwięcej punktów na swoim koncie).
19. W przypadku, gdy drużyna nie jest pewna swojej odpowiedzi, może za odpowiednią liczbę punktów, wykupić od prowadzącego podpowiedź. Wartość podpowiedzi to
1/3 zawartości puli pytania (zaokrąglana w dół). Podpowiedź zawiera cztery warianty odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Od momentu przedstawienia wariantów odpowiedzi, drużyna ma
15 sekund na naradę, po czym kapitan musi podać ostateczną odpowiedź.
20. Prowadzący w celu podkręcenia atmosfery, może przed rozpoczęciem licytacji dołożyć do puli pewną liczbę punktów.
21. Drużyna, która po pięciu pytaniach będzie miała najwięcej punktów na koncie przechodzi do drugiej (finałowej) rundy, w której zmierzy się z
drużyną Mistrzów.
22. Drużyna, która dotrwa do końca pierwszej rundy, jednak nie zakwalifikuje się do finału, otrzyma do rankingu drużyn taką ilość punktów, jaką posiadała na swoim koncie po piątym pytaniu.
23. W
drugiej rundzie rywalizują ze sobą dwie drużyny - zwycięska drużyna z pierwszej rundy oraz tak zwani Mistrzowie, w skład których wchodzi grupa profesorów obozu.
24. Na początku rundy drugiej Mistrzowie posiadają taką ilość punktów, z jaką do finału wchodzi zwycięska drużyna z rundy pierwszej.
25. Reguły gry są takie same jak w pierwszej rundzie, z tą różnicą, że zmieniają się kategorie z przedmiotowych na kursowe oraz dostępna jest dodatkowa kategoria: "
Jeden na jednego
26. Całą grę wygrywa drużyna, która po pięciu pytaniach rundy finałowej, będzie miała na koncie więcej punktów.
27. Jeżeli po zadaniu wszystkich pytań w finale stan konta Mistrzów i zwycięskiej drużyny z pierwszego etapu wynosi tyle samo, turniej wygrywa
zwycięska drużyna z pierwszej rundy.
28. Wygrana przez zwycięską drużynę liczba punktów zostaje dopisana do rankingu drużyn, a wszyscy jej zawodnicy otrzymują w Wielkiej Sali prawa operatora (half-op) na okres jednego tygodnia***. Drużyna przegrana otrzymuje do rankingu domów taką ilość punktów, jaką posiadała na swoim koncie po ostatnim pytaniu
*Reguły gry zostały opracowane w oparciu o zasady mugolskiego teleturnieju "Awantura o kasę"
**Podczas licytacji uwzględniane są jedynie prawidłowo wpisane komendy. Wszelkie błędy (w tym także literówki) muszą zostać poprawione.
***W przypadku nieprzestrzegania regulaminu bądź też niestosownego zachowania, prawa operatora mogą zostać odebrane wcześniej.