Było już kilka zabaw związanym z OnMS, czas więc na co nieco z wróżbiarstwa! Waszym zadaniem będzie rozwiązanie anagramów i odgadnięcie siedmiu sposobów wróżenia. Za każde rozszyfrowane słowo otrzymacie 3 punkty dla swojego domu. Za rozwiązanie wszystkich anagramów otrzymacie dodatkowo 9 punktów. Łącznie do zdobycia jest aż 30 punktów. Najlepsze prace zostaną nagrodzone również ocenami z wróżbiarstwa. Prace wysyłajcie jak zwykle na athena.noblestone@gmail.com, w tytule maila wpisując "Anagramy. Wasze imię, nazwisko i dom". Na prace czekam do końca tygodnia, tj. 14 października włącznie. Powodzenia!
1. EOFATSAGNARI 2. RCMOACANIHJ 3. NMOTRACJKAA 4. JAAMANOREC 5. GIOLROATAS 6. NYRU 7. ROCJANEJMANO
W rozwinięciu newsa znajduje się prawidłowe rozwiązanie zabawy "Znajdź i popraw błędy OnMS" wraz z listą punktów i ocen jakie otrzymaliście za udział w zabawie.
Prof. Athena Noblestone
"Znajdź i popraw błędy OnMS"
Hufflepuff Ignis Catulus - 12 punktów, 40 galeonów, ocena Powyżej Oczekiwań Rose Blue - 24 punktów 80 galeonów, ocena Wybitny Jane Shannon Krige - 30 punktów, 100 galeonów, ocena Wybitny
Ravenclaw Nymeria Sand - 30 punktów, 100 galeonów, ocena Wybitny Orla Lee - 16 punktów, 50 galeonów, ocena Powyżej Oczekiwań Daphne Kennish - 30 punktów, 100 galeonów, ocena Wybitny Irene Adler - 30 punktów, 100 galeonów, ocena Wybitny
Dom Ravenclaw otrzymuje dodatkowo 20 punktów za najwyższą frekwencję i ilość zdobytych punktów.
Slytherin Aris Lyros - 30 punktów, 100 galeonów, ocena Wybitny Anastazja Malfoy - 30 punktów, 100 galonów, ocena Wybitny Ilaria Martinez - 25 punktów, 80 galeonów, ocena Wybitny
Na czerwono zaznaczone są błędy, prawidłowe odpowiedzi natomiast znajdują się w nawiasach. Sfinks – stworzenie mające ludzką głowę i tułów konia (lwa). Pochodzą z Egiptu. Sfinksy są
bardzo inteligentne i kochają zagadki.
Niuchacz - puchate stworzenia. Mają długie ryjki, żyją głównie na terenach podmokłych (w kopalniach). Są łase na
wszelkie skarby.
Wiwern - to jeden z pobocznych smoczych gatunków. W
odróżnieniu od smoka, Wiwern oprócz pary skrzydeł posiada tylko jedną parę nóg,
na których się porusza. Są zwierzętami wszystkożernymi
(mięsożernymi). Składają duże jaja o brunatnej
barwie (zgniło zielonej).
Centaur - najprawdopodobniej wywodzą się z Grecji, lecz
obecnie można je spotkać w całej Europie. Posiadają wysoką inteligencję, nie potrafią jednak mówić (potrafią mówić). Są
bardzo tajemnicze, ich zwyczaje nie są ludziom znane. Specjalizują się w
astronomii i łucznictwie.
Nundu – najgroźniejsze stworzenie na świecie. Wschodnioazjatycki (wschodnioafrykański),
gigantyczny lampart, który potrafi mimo swych rozmiarów porusza się
bezszelestnie. Jego oddech ma miły miętowy zapach
(przynosi zarazę). Niewiele o nim wiadomo, bo nigdy nie został
pokonany przez grupę liczącą mniej niż stu czarodziei.
Trolle – są inteligentnymi
(bardzo głupimi)przedstawicielami istot humanoidalnych. Porozumiewają się ze
sobą pomrukami, jest to tzw. język trollański. Oprócz tego wszystkie trolle potrafią zrozumieć ludzką mowę (tylko niektóre
rozumieją ludzką mowę).
Feniks - szkarłatny ptak o wielkości
strusia (łabędzia). Zamieszkują szczyty gór i spotykane są w
Egipcie, Indiach i Chinach. Są łagodnymi, mięsożernymi
(roślinożernymi) stworzeniami. Łzy feniksa mają bardzo silne właściwości halucynogenne (lecznicze).
Hipogryf – stworzenie niezwykłego połączenia gryfa i konia. Są
bardzo honorowe. Choć mają wielkie skrzydła, w locie nie są w stanie udźwignąć ciężaru człowieka (jest w stanie unieść
człowieka).
Znikacz – bardzo rzadkie ptaki chronione. Ptaszki te potrafią
bardzo szybko latać, a dzięki obrotowym stawom skrzydełek, zmieniają tor lotu
niemal niezauważalnie. Dziób (pióra) i
oczy znikaczy są wysoko cenione. W quidditchu został zastąpiony złotym zniczem.
Bahanka – wygląda jak malutki człowieczek. Posiada ona dwa
rzędy ostrych zębów (jednak ugryzienie nie jest
jadowite[zdecydowanie jest jadowite]). Uważane są za szkodniki, do
pozbycia się ich, czyli debahanizacji, używa się płynu "Bahanocyd".
|